17 nov. 2008

LOCKDOWN!!

Dagen borjade normalt, hamtade Skylar i skolan vid 1 tiden och vi var hemma igen vid halv 2. Da ringde telefonen och det var ett meddelande till alla i Warren att det var en man som mordat sin bror. Han bor i Warren och polisen hittade mannens bil. Skolorna som Griffin och Avery gar i var nerstangda med alla barnen i och alla barnen var tvunga att sitta i ett speciellt rum sa att dom inte kunde bli skjutna eller att mordaren kunde se barnen. Inga foraldrar fick komma och hamta barnen och ingen fick vistas utomhus. Dom ringde igen och sa att alla var tvunga att lasa sina dorrar och absolut inte lamna huset. Det gick 2 timmar utan att man fick reda pa naganting, det var polisbilar och helikoptrar ute overallt och letade efter mannen. Jag bor i Warren och det ar ungefar lika stort som Saxtorp! Alltsa javligt litet och skog overallt sa att det ar ju latt for mannen att gomma sig. Polisen har inte hittat mannen an och han ar fortfarande ute on the run . Vid 5 tiden fick alla foraldrar komma och hamta barnen i skolan och det var varldens process bara det, legitimation och fraga barnen om dom kande personerna som hamtade dom. Tog hur lang tid som helst och da var jag hemma sjalv i huset for att jag trodde bara dom skulle hamta honom och sen aka hem igen vilket tar ca 10 minuter. Men icke !! Dar satt jag och det var kolsvart ute. Kul!

Klockan ar nu strax tio och mannen ar fortfarande pa frifot men jag tror och hoppas att han inte ar kvar i Warren langre. Jag har iallafall tant alla lampor i huset sa att han inte tror att han kan gomma sig har ;p For det ar en speciell lag i USA om man gor inbrott i ett hus dar det ar tant och det kan vara folk hemma sa far dom dubbelt sa stort straff. Jaaa, men vad har han att forlora egentligen nar han redan har mordat en person.

Mannens hus ligger 10 minuter harifran och hans bil var funnen 5 minuter harifran.
Ja, jag som alltid klagar pa att har ar sa javla trakigt och det aldrig hander naganting .. Men det finns val granser?

Jag skriver imorgon sa ni vet att jag lever. :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

OMG asså leave innan du inte hitas mer, nä menshit sånt händer ju bara INTE:!